پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3260
-
الف
+

دوست دارم همیشه یک قدم جلوتر باشم

احمید امینی کارگردان سریال «بی‌گناهان» درباره ساخت این سریال با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

احمید امینی کارگردان سریال «بی‌گناهان» درباره ساخت این سریال با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

آقای امینی بعد از سریال موفق «اولین شب آرامش»  شما به سراغ سریال بی‌گناهان رفتید. ایده اصلی این سریال از کجا شکل گرفت؟

من و آقای شاهسواری بعد از سریال «اولین شب آرامش» دوست داشتم که سریال دیگری را با یکدیگر کار کنیم که نتیجه آن شد سریال «بی‌گناهان». آقای شاهسواری ایده اصلی فیلمنامه را مطرح کرد و بعد از آن پیش تولید سریال آغاز شد.

همایون اسعدیان، محمدعلی نجفی، داریوش فرهنگ و مسعود کرامتی چهار بازیگر سریال «بی‌گناهان» هستن که علاوه بر بازیگری، کارگردان هم هستد. دلیل انتخاب این هنرمندان چه بود؟

واقعیت این است که حضور همه این عزیزان در سریال «بی‌گناهان» اتفاقی بود البته باید بگویم که دوستان خیلی حرفه ای بودند. به خوبی می دانستند كه در این جا نقش شان فقط بازیگر است و با تجربه یکدیگر سریال ‌بیگناهان را ساختیم. برای نقش جلال از ابتدا روی آقای «داریوش فرهنگ» فكر كرده بودیم . همچنین آقای «مسعود كرامتی» برای نقش آصف كیایی انتخاب شد و قبول كرد. برای نقش دكتر سهرابی و انتخاب این شخصیت خیلی طول كشید و با بازیگران مختلفی صحبت كردیم زیرا قصد داشتیم یك چهره خاص را برگزینیم. دلمان می خواست چهره ای خاصی انتخاب كنیم كه آشنایی زدایی كند و بازیگری ناشناس باشد، كه به آقای محمد علی نجفی رسیدیم، وی بعد از مطالعه فیلم نامه قبول كرد تا در این سریال بازی كند البته او بازیگر نیست ولی در چند كار نقش های كوتاهی را ایفا كرده است آقای نجفی خیلی با علاقه و اشتیاق با ما همكاری می كرد. همایون اسعدیان نیز این گونه انتخاب شد كه وی یك بار به شوخی به من گفت كه نقش كوچكی برایم در سریالت نداری من نیز گفتم چرا نقش دكتر روان شناسی هست كه اگر دوست داشته باشید می توانید بازی كنید. این طور شد كه همایون اسعدیان هم به جمع بازیگران سریال پیوست.

آقای امینی به نظر بنده، سریال «اولین شب آرامش» جذابتر از سریال «بی‌گناهان» بود و فکر میکنم مردم نیز با من هم نظر باشند.

ببینید سریال «بی‌گناهان» کاملا با سریال «اولین شب آرامش» متفاوت است. سریال «بی‌گناهان» به نظر من یک سریال کاملا متفاوت با سایر سریال ها در آن زمان بود که ماجراهای قدیمی را در زمان حال بررسی میکند و یک جور درهم تنیدگی دارد.

بعد از اولین شب آرامش شاید بیشتر از هر کس دیگری ما سطح توقع مان از خودمان بالاتر رفته بود و فکر می کردیم اگر قرار است دوباره مرتکب یک سریال شویم حتماً باید با آن کار متفاوت و بالاتر باشد به خصوص اینکه بر متفاوت تر بودن و خاص تر بودنش خیلی تاکید می کنم. به همین دلیل دلم می خواست یک قدم جلوتر گام بردارم. البته در همه کارهایم همین هستم دوست دارم همیشه نسبت به کار قبلی‌ام یک قدم جلوتر باشم.

اما به نظر خود من، مردم سریال «بی‌گناهان» را نیز دوست دارند.من خودم به عنوان کارگردان همیشه احساس می‌کنم هر سریال و فیلمی را که میسازم باید به بهترین شکل آن کار را انجام دهم و همیشه برای ساخت کارهایم احساس مسئولیت میکنم.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به سریال بی‌گناهان

(مصاحبه کننده: هانیه خاوری برای وب‌سایت آی‌فیلم)

نظر شما
ارسال نظر